Febrero crucigrama

La herramienta Juego – Crucigrama, que está disponible en la plataforma Moodle de la UNED desde inicios del I Cuatrimestre 2018, permite que los docentes implementen actividades lúdicas como parte de los procesos educativos en los cursos virtuales. Más información...

Esta actividad se alimenta de un glosario o del banco de preguntas, ya existentes en la plataforma.

El profesor puede configurar el número máximo de columnas/filas o de las palabras. El estudiante podrá revisar el crucigrama para comprobar si las respuestas son correctas, los crucigramas son únicos y diferentes para cada estudiante.

Crossword Game on Moodle

The game Crossword has been available on Moodle, UNED’s online platform, since the beginning of the first term in 2018.  This game allows professors to implement playful activities as part of the educational processes in virtual courses. This activity is fed by a glossary or by a bank of questions, already existing on the platform.

The virtual course professor can configure the maximum number of columns/rows or words. The student can check the crossword in order to find out if the answers are correct. The crosswords are unique and different for each student.